Ηλεκτρονική Ταυτότητα

6. hlektronikh-tautothta-kthriou

 

Όλα τα κτήρια – αυτά που δεν έχουν καθόλου αυθαιρεσίες - εντός προθεσμίας 10 ετών από την ημερομηνία έναρξης του ηλεκτρονικού συστήματος ταυτότητας κτηρίου, θα πρέπει να αποκτήσουν ηλεκτρονική ταυτότητα και να υπαχθούν στο ηλεκτρονικό σύστημα του υπουργείου Περιβάλλοντος (ΥΠΕΚΑ). Σε αντίθετη περίπτωση, θεωρούνται αυθαίρετα και τους /επιβάλλονται οι σχετικές κυρώσεις.

Όσα κτίρια ή ιδιοκτησίες ενταχθούν στο νέο νόμο για τα αυθαίρετα (ή έχουν ενταχθεί στους νόμους 4178/2013, 4014/2011 και 3843/2010), οφείλουν να ολοκληρώσουν την ταυτότητα του κτηρίου σε πέντε χρόνια.

Η πρώτη καταγραφή ακινήτων θα έχει ολοκληρωθεί σε 10 χρόνια, τόσο για τα δημόσια όσο και για τα ιδιωτικά κτήρια. Απαιτείται όμως συμπλήρωση της ταυτότητας του κτηρίου, είτε σε περίπτωση μεταβίβασης είτε σε περίπτωση έκδοσης έγκρισης δόμησης ή εργασιών μικρής κλίμακας για οποιοδήποτε ακίνητο. Μετά την αρχική συμπλήρωση, η ηλεκτρονική ταυτότητα κτηρίου πρέπει να συμπληρώνεται, ύστερα από έλεγχο, περιοδικά ανάλογα με τη χρήση του κτηρίου.

Με τη λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος η βεβαίωση μηχανικού και το Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης αντικαθίστανται από το Πιστοποιητικό Πληρότητας Κτηρίου ή Ιδιοκτησίας που θα εκδίδεται με την Ταυτότητα, καθώς θα αποτελούν μέρος του.

Τι περιλαμβάνει η ταυτότητα κτιρίου:
•Οικοδομική άδεια
•Εγκεκριμένα σχέδια της άδειας
•Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης
•Σχέδια κατόψεων
•Τυχόν αναθεώρηση άδειας
•Έντυπο ελέγχου αρχιτεκτονικής μελέτης
•Έντυπο ελέγχου στατικής μελέτης
•Έντυπο ελέγχου ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων
•Βίντεο για τις εγκαταστάσεις